utorok 13. novembra 2012

Cviklová polievka

Túto jeseň som bola v Krakowe a zamilovala som sa tam do cvikle alebo konkrétne do cviklovej polievky.. Cviklová polievka nazývaná aj Boršč patrí medzi poľské tradičné jedlá. Ja som natrafila na taký bez mäsa. Čo ma ale prekvapilo v polievke neostáva zelenina, je to akoby vývar z cvikle. Prišlo mi to ako veľká škoda, preto som sa rozhodla spraviť si cviklovú polievku podľa seba.

Recept
1 cibuľa
5-6 veľkých cviklí
olivový olej
ume ocot (zdravšia alternatíva ku klasickému octu, je zásaditý a netreba toľko soliť, keďže je slaný)
soľ
čierne korenie

Cibuľku podusíme do mäkka, pridáme ošúpanú na kocky nakrájanú cviklu a zalejeme vodou po úroveň zeleniny. Vody dáme radšej menej, než viac, nech je polievka hustá. Varíme, až kým cvikla nezmäkkne. Rozmixujeme. Ochutíme soľou, čiernym korením a ume octom podľa chuti. Podávame pokvapkané olivovým olejom.

1 komentár:

  1. Len tak pre zaujimavost, cviklova polievka nie je borsc, i ked sa borsc z cvikle pripravuje...

    OdpovedaťOdstrániť