utorok 18. septembra 2012

Hokaidó variácie

Je tu čas tekvíc.. už pekne dlho, ale až teraz som sa dostala k príspevku..
Môj najobľúbenejší recept z hokaida je polievka, ktorá je veľmi jednoduchá. Tu je recept.

Hokaidó polievka:
1 hokaidó tekvička
2 mrkvy
1 petržlen
2 cibule
2-3 strúčiky cesnaku
olivový olej
soľ

Podľa nálady: zázvor, čierne korenie, kurkuma, muškátový oriešok-> tieto koreniny pridávam podľa toho na čo mám chuť a čo cítim, že by moje telo potrebovalo..

Tekvicu vydlabeme, pokrájame, nešúpeme-hokaido je v tom super, že je netreba-, dáma variť s ostatnou zeleninou. Zalejeme vodou tak akurát, radšej menej vody aby nebola polievka príliž riedka.  Krájame na malé kúsky, aby bola zeleninka čo najskôr uvarená. Stačí jej tak 20min. Vyskúšame vidličkou, či je zelenina mäkká, ak áno, tak rozmixujeme. Na záver osolíme.
Najviac mi chutí servírovať s tekvicovým olejom a s tekvicovými semienkami a petržlenovou vňaťou.
Ďalšia varianta olivový olej, ovčí syr, žerucha..A do tretice!! kokosové mlieko, ak má niekto chuť na ázijské chute:)
To čo si dáte navrch vám dochutí polievočku, takže jedna polievka môže byť na viacero spôsobov:)

Tekvicové "sabdží" s ryžou a cviklovým šalátom
1 hokaidó
1 žltá cukina
cibuľka
cícer
kurkuma
kari

Podusíme cibuľku, cesnak, pridáme tekvicu, cukinu nakrájanú na kocky, prídame uvarený cícer( cez noc namočený) alebo zaváraný, podusíme, pridáme koreniny, zalejeme troškou vody.
Podávame s ryžou natural. Ja som k tomu spravila cviklový šalát.




Cviklový šalát
cvikla
cviklová vňať
uvarený cícer
limetka, olivový olej, soľ, gomaiso

Cviklu povaríme vo vode, kým je mäkká, ošúpeme, nakrájame na plátky, pridáme olivový olej, šťavu z limetky, uvarený cícer, ktorý krásne zružovie a vňať z cvikle. Tú najemno nakrájame. Všetko zmiešame a posypeme gomaisom, sezámom:)





Dobrú chuť!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára