piatok 22. marca 2013

Tekvicovo-špenátové rizoto



Tekvicová sezóna končí, no ešte stále môžte mať doma zásoby z vašej úrody, ak ste ju dobre skladovali. My sme nedopestovali toľko tekvice, aby nám ostalo až doteraz, tak som ju kúpila na trhu. Chcela som pôvodne spraviť ako inak polievku. Ale asi som sa ich už prejedla, lebo ako som ju mala očistenú, zmenila som pôvodný zámer. Rozhodla som sa pre tekvicové rizoto! Keďže som mala ešte baby špenát, tak som tieto krásne dve farby-farby jesene a jari skombinovala. Pretože jedlo nemá byť len chutné, ale má byť aj pohľadením pre oči. Počula som, že dokonca existujú ľudia, ktorí jedia jedlo nie podľa chuti, ale tak, aby im to ladilo farebne dokopy. Je to porucha a dúfam, že ja k nej nesmerujem:)



Ingediencie pre 4-5 porcií
1 maslovú tekvicu
4 šálky ryže natural
3-4 hrste baby špenátu
2 viazaničky medvedieho cesnaku/klasický cesnak
muškátový oriešok
soľ 
čierne korenie
olivový olej
olej z vlašských orechov

Tekvicu si očistíme a ošúpeme. Nakrajáme na malé kocky. Prepláchneme ryžu natural a dáme do hrnca s vodou v pomere 2:1(voda:ryža), pridáme nakrájanú tekvicu a zalejeme ešte vodou tak, aby bola tekvica ponorená. Ja som varila v ricecookeri- vo variči na ryžu a nemala som s tým starosť až do uvarenia. Keď je tekvica a ryža mäkká, premiešame. Tekvica sa krásne rozpadne ako rozotreté maslo. Pridáme baby špenát s nakrájaným medvedím cesnakom. Prirodzene sa sparia v horúcej ryži. Na záver osolíme, okoreníme, nastrúhame muškátový oriešok a pridáme olivový olej a olej z vlašských orechov podľa chuti. 

Toto jedlo je vhodné pre vegetariánov, vegánov, ľudí trpiacich alergiami na laktózu a lepok, no tiež si ho môžu dať vytrvalci na ryžovej diéte, ktorí vydržali do posledných týždňov. Rizoto je jednoduché, nič mu nechýba a je lahodné, takže by ho mohli oceniť aj mäsožravci, ktorí majú chuť aj na niečo iné. 

Prajem dobrú chuť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára